Termékleírás
Kezdő német nyelvkönyvcsalád általános iskolások számára
A tananyag a közkedvelt Wir tankönyvcsalád tanári visszajelzések és a célcsoport megváltozott igényei alapján aktualizált, megújult változata, így az általános iskola 4-8. évfolyamainak német nyelvi képzésében ajánljuk.
A könyvek a mai gyerekek életéhez igazodva új designt kaptak, a leckék végére új, modern dalok kerültek. Az egyes feladatok megjelenítése érthetőbb, meghatározásuk egyértelműbb, a szimbólumok használata egyszerűbb lett. A felfrissült layout segíti az általános iskolás nyelvtanulókat abban, hogy könnyebben kiigazodjanak a könyvben, gond nélkül megértsék a feladatokat és aktívan részt tudjanak venni a tanórán. Az új fotók és illusztrációk felkeltik a gyerekek érdeklődését és tanulásra inspirálnak.
A jól bevált koncepció, a tananyag felépítése, az elsajátítás módszertana nem változott, így az új kötetek könnyen beilleszthetők a régi tankönyvsorozatba, azzal akár párhuzamosan is használhatók. A tankönyvcsalád bevált erőssége a moduláris felépítés, a folyamatos progresszió.
Az A1, A2 és B1 szinten megjelenő kötetekhez integrált munkafüzet is tartozik.
Miben más az új Wir kollekció?
- frissített tartalom
- friss elrendezés új képekkel és illusztrációkkal
- digitális – a teljes tanítási anyag elérhető az applikációban (táblára vagy kivetítőre alkalmazhatjuk)
- online audiomelléklettel
Miért a Wir Neu a legjobb választás az általános iskolai tanulók számára?
- kis lépésekben dolgozza fel a tananyagot
- a valós életre jellemző helyzetek, szituációk
- rengeteg játékos feladat a négy készség gyakorlására
- gyerekbarát nyelvtan
- gyerekversek, dalok, mondókák, kivágható játékok
- megújult külső új rajzokkal és fotókkal
- német–magyar szószedet
A tanári kézikönyv számos didaktikai-módszertani tippet, másolatsablonokat, a tankönyv és a munkafüzet megoldásait, valamint az audio szövegek átiratát tartalmazza.
A tankönyvcsalád főbb jellemzői:
A Wir neu tankönyvcsalád középpontjában a készségfejlesztés áll. A készségfejlesztés integráltan történik, azaz párhuzamosan folyik a tankönyvben és a munkafüzetben. A négy alapkészség (hallás utáni értés-, beszéd-, olvasás- és íráskészség) fejlesztése során kiemelkedő szerepet játszik a különféle szövegértési stratégiák bemutatása és begyakoroltatása, de ugyanilyen következetesen történik a tanulási technikák és stratégiák elsajátíttatása és az önálló tanulásra ill. gondolkodásra nevelés is. Az első kötet tankönyvében a korosztály életkori sajátosságainak megfelelően első sorban a primer készségek (hallás utáni értés és a beszédkészség) fejlesztése kap hangsúlyt.
A Wir neu többféle tanulási módszert is bevezet és lehetőséget nyújt mindegyik stratégia kipróbálására. Következetesen arra ösztönzi a tanulókat, hogy mindenki válassza ki és használja a saját maga számára legideálisabb utat.
A modern tantárgypedagógia elvárásainak megfelelően a tanulók a Wir neu tankönyv leckéi anyagából önálló portfóliót állítanak össze, amely jól dokumentálja nyelvi és interkulturális kompetenciájuk fejlődését.
A kisiskoláskori idegen nyelvtanítás jellemzője, hogy a nyelvtan csak implicit módon van jelen, és a kommunikatív nyelvoktatás szemléletének megfelelően csak a nyelvtanulás eszközének, nem pedig céljának tekintjük. Ez a szemlélet jellemzi a Wir neu nyelvtantanítási koncepcióját: a leckéken belül nyelvtani táblázatok nincsenek, a megismert nyelvtani struktúrák csak a tankönyv végén találhatók összefoglalva, szituációkba ágyazva, gyermekközpontúan megfogalmazva.
A Wir neu című tankönyvcsalád megfelel a kommunikatív idegennyelv-tanítás legújabb didaktikai-metodikai követelményeinek. A legfontosabb cél, hogy a tanulók elsajátítsák azokat a készségeket, amelyek segítségével kommunikációs szándékaikat ki tudják fejezni.
A Wir neu az Európa Tanács idegennyelv-oktatással kapcsolatos ajánlásai alapján általános iskolás német nyelvtanulók számára készült és összhangban áll a 4-8. évfolyam számára íródott kerettanterv német, mint első idegen nyelvre vonatkozó irányelveivel.