A JÁTÉKRÓL



A Scottie Go! fejlesztő játék, ahol a gyerekek játékos formában sajátíthatják el a programozás, kódolás alapjait. A játékban Scottie, a kis robot űrhajója lezuhan a Földön, a játékosok pedig segítenek neki összegyűjteni a javításhoz szükséges alkatrészeket. A feladatok megoldása során megismerik a programozás alapfogalmait, miközben közösen dolgoznak a probléma megoldásán, így társas készségeik és egyéb kompetenciáik is fejlődnek.


A játék részei

A Scottie Go! Iskolai változata egy innovatív, hibrid játék a programozás alapjainak elsajátítására. Alapja a karton elemek gyűjteménye, melyek segítségével a játékos utasításokat ad Scottie-nak, melyet aztán a Scottie Go! EDU alkalmazás segítségével beolvas, majd a képernyőn ellenőrizheti a megoldást.


Karton elemek/utasítások

A karton elemek segítségével adnak a játékosok utasításokat Scottie-nak. Ugyanakkor az elemek használatával a játékosok elsajátítják a játék során a programozás alapfogalmait, mint például az ismétlések, feltételek, változók és funkciók.


Ingyenes alkalmazás

Az alkalmazás segítségével olvassák be a játékosok a karton elemekből felépített kódot. A sikeres beolvasás után Scottie végrehajtja az utasításokat, a játékos pedig ellenőrizheti, hogy helyesen oldotta-e meg a feladatot.


Scottie a tanórán

Mivel a Scottie Go! segítségével a játékosok könnyedén megismerkedhetnek a programozás alapfogalmaival (például utasítások, feltételek, ismétlések, változók), így alkalmas osztálytermi környezetben vagy a tantervben történő bevezetésre is. Moduláris felépítésének köszönhetően kiegészítő vagy támogató eszközként is használható egyéb, már megkezdett programok mellett. A gyerekbarát karton elemekkel működő programozási felület a játékosokat együttműködésre, csoportmunkára készteti, így aztán az összes gyerek egységesen veheti ki a részét a munkából.


HOGYAN MŰKÖDIK?


  • A játék 10 modulon keresztül közel 100 megoldandó feladatból áll, több mint 100 órányi szórakozást és tanulást nyújtva.


  • A dobozban található 179 karton elem az utasítások írásához, felhasználói kézikönyv, játéktábla és termékkulcs. A mobil eszköz nem a csomag része.


  • A játékosok az alkalmazásban választanak egy feladatot, majd összeállítják a kódot a karton elemek segítségével. Ez a kód irányítja Scottie-t.


  • A játékosok a Scottie Go! EDU alkalmazással beolvassák az elkészült kódot a mobileszköz vagy a számítógépük segítségével.


  • Ha a programot sikeresen beolvasta az alkalmazás, Scottie végrehajtja az utasításokat.


  • A játékosok ellenőrizhetik, hogy helyesen oldották-e meg a feladatot.


A JÁTÉK SZAKASZAI

1. A feladat feldolgozása
A játékosok választanak egy feladatot, melyet elolvasnak, majd értelmeznek. Ezután megtervezik az utasítások sorrendjét, amivel Scottie eléri azt a pozíciót, ahová el kell jutnia, elkerüli az akadályokat, felveszi a szükséges tárgyakat, aktiválja a megfelelő eszközöket és így tovább. Ha minden szükséges feladatot megoldottak, a feladat teljesül.

2. A program felépítése
Minden programot a START elemmel kell kezdeni és VÉGE elemmel kell lezárni. A két elem közé kerülnek a konkrét utasítások a program végrehajtásához. Bizonyos utasítások használata során meg kell adni paramétereket: mint például a szükséges lépések száma.

3. A megoldás ellenőrzése
A Scottie Go! EDU alkalmazásban a kamera gomb megnyomásával lehet aktiválni a beolvasás módot. Ekkor az alkalmazás értelmezi az összeállított kódot, és Scottie útvonalává alakítja azt, majd elemzi a helyességet, és ellenőrzi, hogy teljesült-e minden szükséges feladat és cél. Ha a megoldás megfelelő volt, Scottie végrehajtja azt a képernyőn, ha nem, a játékosoknak újra kell írniuk a programot. Ha a program túl hosszú lett, az alkalmazás jelzi, a játékosok pedig megpróbálhatják optimalizálni (azaz rövidíteni) a kódot.

Programozás az osztályteremben vagy azon kívül
A Scottie Go! foglalkozásokat számtalan helyszínen, bármilyen alkalomhoz kapcsolódva, akár többféle eszközön is megtarthatjuk. Az eszközre telepítés után (Android vagy iOS rendszerű okostelefonra vagy Windows alapú számítógépre), a játék nem igényel internet kapcsolatot, így bárhol megtartható a tanóra olyan helyeken is, ahol nincs kiépült informatikai infrastruktúra, mint például közös iskolai helyiségek, folyosók vagy akár az épület közvetlen környezete - - de parkokban, játszótereken is.

A játék még akkor is hatékonyan használható, ha nem áll rendelkezésre a diákok számának megfelelő eszköz. Elegendő akár egy, a feladatok pedig megjeleníthetőek egy képernyőn. Ha a diákok befejezték a program írását, a tanár az alkalmazásban az adott diák profiljára váltva beolvashatja a kódot, így rögzítheti a diák előrehaladását a feladatok között.




MEGRENDELÉS

A Scottie Go! magyar nyelvű verzióinak várható megjelenése 2018 augusztus.
Adja le előrendelését még ma!




AZ ALKALMAZÁS LETÖLTÉSE

Az applikáció a következő típusú eszközökre telepíthető:

Windows 7/8/10 (32 bites és 64 bites) számítógépekhez készült alkalmazás ide kattintva tölthető le.

Az Android-eszközökön használó alkalmazások elérhetők a Google Playen és az Amazon-on.

Az Apple IOS-t használó készülékek számára alkalmazás az Appstore-ban érhető el.




KAPCSOLAT

Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.
1116 Budapest, XI. ker. Temesvár u. 20.

Tel: (+36) 1 486 1771, fax: (+36) 1 486 1772,

Email: scottiego(kukac)klett.hu

Facebook: https://www.facebook.com/scottiegomagyarorszag/

Bemutatótermünk nyitvatartása: hétköznap 8.00 – 16.00


Bemutatóterem
Bemutatótermünket úgy alakítottuk ki, hogy nyugodt körülmények között legyen lehetőség választékunkban böngészni, válogatni. Vevőink valamennyi kiadványunkba belelapozhatnak, beleolvashatnak és ─ igény esetén ─ szakmai, módszertani segítséget tudunk nyújtani a választáshoz.



    Bemutatótermünk címe: 1116 Budapest, Temesvár utca 20., Start Irodaház, 1. emelet

    Bemutatóterem vezetője: Bató Cecilia (30/700-5280)
    Nyitva tartás: H-P: 8.00 -16.00
    Tel: (+36 1) 486 17 71
    Fax: (+36 1) 486 17 72
    E-mail küldéséhez kattintson ide!