Weboldalunk cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információ a Cookie tájékoztatóban.

Módszertani kötetek tanításhoz

Módszertani kötetek tanításhoz
Akár tanítóként, tanárként, egyetemi oktatóként vagy egy tanfolyam előadójaként tevékenykedik valaki, bizonyos módszertani ismeretek elsajátítása mindenképpen elengedhetetlen, hiszen általuk folyamatosan fejlődhet a tanítási stílusa, érdekesebbé teheti az órákat, nem beszélve arról, hogy számos új eszközt és lehetőséget ismerhet meg, amelyeket felhasználhat az órákon. 

A francia módszertani könyvek pedig az anyanyelvi oktatók, valamint a nyelvet magas szinten beszélő pedagógusok előtt nyitnak meg új dimenziókat. Lássuk bővebben, miről is van szó!

Mit is jelent maga a módszertan?

Bár alapvetően a módszertan célja egy pedagógus szempontjából mindig az ismeretek, módszerek, lehetőségek megismerése és a saját tudás, valamint előadói repertoár bővítése, ennek pedig többféle módja van. Megközelíthető ugyanis mindez az előadások, magyarázatok és órai feladatok szemszögéből, sőt, a diákoknak kiadott munkák és házi feladatok szempontjából is, de ugyanennyire fontos a tanuló és a tanár közös munkája is, legyen szó egy projektfeladatról vagy akár egy vitáról. Mindezekhez pedig rengeteg típusú módszertan létezik. Szerezhetünk általa új ismereteket, elsajátíthatunk új képességeket, de léteznek rendszerezést és rögzítést segítő módszerek is. Sőt, a szemléletformálás, valamint az érzékenyítés sem maradhat ki a sorból. Mindezek pedig történhetnek verbálisan, szemléltető módszert alkalmazva vagy akár a modern technika révén is. Vagyis a módszertan egy elképesztően komplex és szerte ágazó dolog, amely hatékony segítséget nyújt mind a tanórák megtervezéséhez, mind pedig az intézményi feladatok szakszerű elvégzéséhez.

Francia módszertan könyvek

A fentieken belül külön helyet foglalnak el a francia módszertani kiadványok. A kötetek hatékony segítséget nyújtanak az iskolai feladatok, foglalkozások megtervezéséhez, valamint azok szakszerű elvégzéséhez. Főként francia anyanyelvű, valamint a nyelvet magas szinten beszélő tanároknak készültek ezek a kiadványok. Van például olyan a francia módszertani könyvek között, amely tizenkét elgondolkodtató írást tartalmaz a Közös Európai Referenciakeret (KER) hatásáról a nyelvoktatásra. Ugyanakkor szerepel a választékban olyan gyűjtemény is, amely francia anyanyelvi tanárok részére készült módszertani tényeket közöl a web 2.0-ban rejlő lehetőségekről. Sőt olyan elméleti és gyakorlati útmutató is készült nyelvtanárok részére, amely azt taglalja, hogyan használjuk a hangunkat és a testünket, amikor tanítunk. Vagyis látható, hogy igen széles és színes a kínálat a francia módszertani könyvek világában.

 

 

Mindezek alapján bátran kijelenthető, hogy bármilyen típusú módszertani könyvre is van szüksége valakinek, biztosan megtalálhatja a számára leginkább megfelelő kötetet a kínálatban. Mindezek által nem csupán maga a tanár válik sokoldalúbbá, de az általa alkalmazott módszereknek, valamint a kihasznált lehetőségeknek köszönhetően az órái, előadásai is jóval színesebbek, érdekesebbek lesznek, így pedig nagyon sok minden megragad a hallgatóságban. Ennél értékesebb tudás pedig kevés létezik, mindez pedig egyben a pedagógus munkájának elismerését is jelenti.