DaF leicht A1–B1 – Tankönyvajánlók

Kíváncsiak voltunk a DaF leicht tankönyvcsaládból tanító német nyelvtanárok véleményére, tapasztalataira, ezért megkérdeztük őket arról, hogy mennyire elégedettek legújabb tankönyvünkkel.

 

Az alábbiakban az ő véleményeiket adjuk közre.

 

DaF leicht A1–B1 Tankönyvajánlók letöltése pdf formátumban

 

Jelentkezés a DaF leicht – Országos tankönyvbemutató módszertani előadás-sorozat egyik állomására

 

 

Tankönyvlistán szereplő német nyelvkönyvcsalád a középszintű érettségiig

 

VÉLEMÉNYEK

 

Vélemény I. 

A DaF leicht tankönyvcsalád kiválóan alkalmazkodik jelenkorunk követelményeihez: modern mind technológiában, mind struktúrában – középpontjában pedig a kommunikációs képességek fejlesztése áll.

 

A tanárok számára könnyen kezelhető, nem igényel plusz felkészülést. A diákok számára egyszerű, logikus, ezáltal könnyeddé teszi a németnyelv-tanulást. Csak ajánlani tudom, mert kevés időráfordítással hatékonyan lehet vele nyelvet tanulni!

 

Dr. Kriston Renáta
mb. intézeti tanszékvezető
egyetemi docens
Miskolci Egyetem BTK MFI
Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

 

Vélemény II.

2018. szeptemberében kezdtem a DaF leicht-ből tanítani szakgimnáziumi osztályokban. Hogy miért is szeretem? Mert átlátható, rövid egységekkel dolgozunk, ami nem riasztja el a tanulókat. Mert a témák közel állnak a diákokhoz és nagyon életközeliek. Mert már az első lecke után sikerélményt nyújt, néhány mondatot már magabiztosan és örömmel mondanak a tanítványaim. Mert a mobiltelefonos applikációval a leglustább, legmotiválatlanabb diákot is rá tudom venni a munkára.

 

Tanárként a kézikönyv segítséget nyújt az órák megtartásához. Ugyanakkor a témák lehetőséget adnak a tanári kreativitásra, hiszen nagyon jól tudom az internet adta lehetőségeket is használni.

Jó szívvel ajánlom minden kollégának.

 

Németh Katalin
szakértő, mesterpedagógus
BGSZC Arany János Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

 

Vélemény III.

A diákjaim számára régóta kerestem olyan nyelvkönyvet, amelyből valóban érdekes tanulni és tanítani. Mindig “irigykedve” néztem az angolos kollégák színes, modern, mai fiataloknak szóló, mindenféle tanárt segítő plusz feladattal ellátott kiadványait. Hosszas keresgélés után, így találtam rá a DaF leicht-ra.

 

Számomra a könyvcsalád legfantasztikusabb része az az applikáció, amit a telefonomra letöltve minden órán tudok használni. A kívánt oldal fölé helyezve a telefont, beszkenneli az adott oldalt és kihozza az oldalhoz tartozó új szavakat jelentésükkel, a hanganyagot, nyelvtani magyarázatokat tartalmazó klippeket és ezen felül online gyakorló feladatokat. A diákok számára is elérhető az applikáció, így otthon újra tudják hallgatni a szövegeket.

 

A tankönyvekben használt képek és ábrák modernek, a nyelvtanulók számára is érdekesek, viccesek és figyelemfelhívóak. Már a képeken keresztül is rengeteg országismereti tudnivalóval ismerkedhetnek meg a diákok. Az 1. leckétől fogva rövid párbeszédekkel segít elkezdeni a nyelv használatát.

 

A leckék végén található nyelvtani összefoglalókat kedvelem még, mert nem csak áttekinti a leckében elsajátított nyelvtanokat, hanem kiemeli a fontos tudnivalókat és elmagyarázza még ezen felül is a fontos szabályokat.

 

A tankönyvet, munkafüzetet online is lehet használni, így kivetíthetem órán a diákoknak projektorra, hogy éppen hol tartunk és a helyes megoldásokat együtt haladva tudjuk ellenőrizni/felírni.

 

A Tanári kézikönyv szintén hatalmas segítség, mert feladatonként ötleteket ad, hogyan is lehet egy adott feladatot még érdekesebbé tenni illetve milyen hozzákapcsolódó játékokkal lehet színesíteni a tanórát.

 

Minden kedves Kollégának jó szívvel ajánlom ezt a 21. századi, modern tankönyvcsaládot!

 

Kósáné Benke Melinda
Damjanich János Általános Iskola Gödöllő

 

Vélemény IV.

Pályakezdő pedagógusként olyan tankönyvcsaládot kerestem, ami közel áll a XXI. századi diákokhoz és könnyen el tudják sajátítani második idegen nyelvként a német nyelvet, meg tudják ismerni a német kultúrát is. Ezt megtaláltam a DaF leicht tankönyvcsaládban. A friss és modern témák felkeltik a diákok érdeklődését és kialakítják az igényt a második idegen nyelv elsajátítására. A logikus felépítés segíti a diákokat abban, hogy egyszerűbben átlássanak a nyelvtani szabályokon. Az online elérhető tankönyv és munkafüzet segíti a hiányzó tanulókat az egyéni pótlásban. Az online elérhető ismétlő feladatok és tesztek hozzájárulnak a diákok tudásának rendszerezéséhez, megerősítéséhez és az esetleges hibák kijavításához.

 

Varga Anita
Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnázium

 

Vélemény V.

Egy teljesen új szemléletű és szerkezetű, lendületes, fiatalos, élő nyelvet közvetítő, a mai kor diákjainak szerkesztett tankönyvcsalád. Támaszkodik az aktualitásokra, nagyon jól közelíti meg az egyes témákat. Széles lehetőséget biztosít az IKT eszközök felhasználására.  Nagy pozitívuma számomra, hogy könnyen kezelhető. a legfontosabb óravezetési utalások pedig ott vannak a tanár számára a könyvben, apró piros betűkkel szedve. Az első kötetben kicsit kevésnek tartom az összefüggő szövegeket a különböző témák kapcsán.

 

Horváth Kornélia
német vezető tanár
ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium

 

Vélemény VI.

Második éve tanítok nulladikos, kezdő németes csoportot a DaF leicht tankönyvsorozat első kötetéből. Ez azt jelenti, hogy az első tanév után ezt rendeltem újra a kicsiknek, a tavalyiakkal pedig végig fogjuk vinni.

30 éve tanítok németet, nagyon sok kurzuskönyvet tanítottam már, de nálam a DaF leicht a befutó. Két kezdő csoportot tanítok, és mindkét csoport totál lelkes, imádják a németet, és mivel én nagyjából ugyanaz vagyok, ez a nagy Begeisterung szerintem a tananyagnak köszönhető. A nulladikos csoportom angol tagozatos, így a német-angol szószedetnek külön örülünk. Heti 6 német órájuk van, de nem sokallják, nem unják.

3 dolgot élveznek a leginkább: a rapeket, a nyelvtani klipeket és az országismereti videókat.  A rap segítségével észrevétlenül javul a kiejtésük, ami fontos, mert sok az angol-német azonosság, és eleinte angolosan ejtettek mindent. A nyelvtani klipek forradalmasítják a nyelvtan tanítását, mivel verbális magyarázat nélkül átmegy a lényeg, ezzel sok időt lehet spórolni. Ráadásul megfelel az „entdeckendes Lernen” elvének is: a diák jön rá magától a szabályszerűségekre.  A végzős csoportomban érettségi előtti nyelvtani összefoglaláshoz-ismétléshez is remekül tudom használni a clipeket.

 

Az országismereti videóknál nagyon tetszik, hogy nincsenek „lebutítva”, a legelejétől autentikusan beszélnek a szereplők. Harmadik meghallgatásra olvassák is a szöveg leiratát, így részleteiben is minden infót megértenek.

Óriási előrelépés, hogy a diákok letölthetik egy QR-kód segítségével az anyagot a telefonjukra, tabletjükre, stb., megoldókulccsal, hanganyaggal, online gyakorlatokkal, így teljeskörű felelősséget tudnak vállalni a haladásukért. Más órán meghallgatjuk a tanári cd-ről a szöveget, de otthon már nem tudja újra meghallgatni…

Egy másik hatalmas fejlesztés a „digitale Version”, tehát a tankönyv és a munkafüzet kivetíthető, mintha interaktív tábla lenne, épp csak a megoldást nem adja meg egy érintésre, de így legalább van funkciója a tanárnak is… Mi fontolgattuk, hogy összekoldulunk egy interaktív táblára valót, hogy a németeseknek is legyen, de letettünk róla.

 

Két kolléganőm véleményét is megosztom: nekik is tetszik alapvetően, de ők keveslik a szituatív párbeszédeket az első kötetben, illetve nincs segítség a „variieren Sie den Dialog” feladattípushoz, mint pl. a Schritte sorozatnál. A szókincs mennyiségét is keveslik, én nem, mert rengeteg egyéb szókincs felmerül, sok kiegészítő anyagot használok, pl. a Grammatik aktiv-ból és a Maklári Tamás-féle nyelvtankönyvből, meg a sok órai társalgásból. A 4. leckénél pl. minden tanuló szüleinek megtanultuk a foglalkozását németül.

Van, aki azt nehezményezte, hogy a család, a rokonok témakör viszonylag későn kerül terítékre, hogy pl. sok országnevet és nyelvet kell tudni már a 2. leckében, de a család még nem került sorra.

Azt is megemlítették, hogy nagyon nyelvtan-centrikus és kevéssé kommunikatív, de én ezzel nem értek egyet. Eleinte muszáj a nyelvtani alapokat megszerezni, aztán már sokkal magabiztosabban lehet kommunikálni.

„Röviden” ennyi. Én jövőre is ezt a tananyagot fogom rendelni az újaknak, mert szakszerű, érdekes, lendületes, fiatalos, vicces és high-tech.

 

Köszönet és gratuláció az alkotóknak!

 

Huszti Piroska
Kölcsey Ferenc Gimnázium

 

Vélemény VII.

Im Rahmen eines Jugendkurses am Goethe Institut Budapest hatte ich die Gelegenheit zum ersten Mal mit dem Lehrwerk DaF-Leicht A1.1. und A1.2 zu arbeiten. Es war zweifellos eine interessante Überraschung, denn sein modernes, magazinartiges Layout hat auf mich und meine Kursteilnehmer sofort einen positiven Eindruck hinterlassen.

 

Darüber hinaus fand ich die Grammatikvermittlung mit den dazugehörigen Videos sehr wichtig. Durch diese Videos konnten die Kursteilnehmer die verschiedenen Grammatikregeln auf eine unkomplizierte Weise verstehen.

 

Es handelt sich ohnehin um ein modernes Lehrwerk, mit originellen Zugängen zur Landeskunde, geeignet für Jugendliche, die mit Spaß Deutsch lernen wollen.

 

Dimitrios Kioupritzis
Goethe Institut Ungarn

 

Vélemény VIII.

A DaF leicht A1 tankönyvet használom már a második tanévemben olyan csoportokkal, akiknél a német a második idegen nyelv és a gimnázium első évfolyamában kezdik.

 

Általános tapasztalatom, hogy a német mint második idegen nyelv nagyon nehéznek tűnik és hamar elmegy a kedve a diákoknak a nehézségek miatt a nyelvtől. A DaF leicht tankönyvvel nekem egyszerűbb a folyamatos érdeklődés fenntartás és motiváció.

 

Szívesen dolgozom vele, mert könnyednek tűnik vele a német tanulás. Nem sokkol minden részletre kiterjedő nyelvtannal az elején, de mégis halad, így lehet vele valódi szöveget létrehozni, beszélni, ráadásul változatosan. Jók a hanganyagok, szeretjük a clipeket, kisfilmeket, szeretem forgatni a tanári kézikönyvet, jó ötletek találhatók benne és szuper játékok, amiknek többségét csak fénymásolni kell és már vihetem is. Szintén kedvelem az előre elkészített dolgozatokat is. Köszönet érte!

 

Igényes és színes képek, nem túl hosszú, valóban az anyagot gyakoroltató feladatok vannak a könyvben és a munkafüzetben is. A szóanyag gondosan összeválogatott, nem sok szót kell külön kiszótárazni, ami eleve ne lenne meg a szószedetben. Úgy gondolom emészthető a mennyiség és a tempó is a diákok számára.

 

Nagyon hasznosnak találom a kiejtést gyakoroltató Aussprachetraining oldalakat a munkafüzetben.

 

Összességében bizakodom, hogy a folytatásban is sikerélményem lesz a könyvvel.

 

Csík Beáta
Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium
Tiszaföldvár

 

DaF leicht a 2018/2019-es tankönyvjegyzéken

 

CímKiadói kódAjánlott évfolyamÁrHatározatszámLejárati idő
DaF leicht Kursbuch 1RK-532856-59 – 15.-ig2 160 Ft TKV/1697-9/2017 2022.08.31
DaF leicht Übungsbuch + DVD-ROM melléklet 1RK-532857-29 – 15.-ig2 400 Ft TKV/1698-12/2017 2022.08.31
DaF leicht Kursbuch 2RK-532858-99 – 15.-ig2 160 Ft TKV/1699-12/2017 2022.08.31
DaF leicht Übungsbuch + DVD-ROM melléklet 2RK-532859-69 – 15.-ig2 400 Ft TKV/1700-12/2017 2022.08.31
DaF leicht Kursbuch 3RK-532860-29 – 15.-ig2 160 Ft TKV/1701-9/2017 2022.08.31
DaF leicht Übungsbuch + DVD-ROM melléklet 3RK-532861-99 – 15.-ig2 400 Ft TKV/1702-12/2017 2022.08.31

 

 

Szakmai kérdésekben a Klett Kiadó nyelvi referenseivel vegye fel közvetlenül a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:

 

Dr. Peres Anna

DAF kiadói referens

Tel.: +36 30 439 36 93

E-mail: Peres.Anna@raabeklett.hu

 

Rendeléssel kapcsolatos kérdésekben keresse a kiadót közvetlenül az alábbi elérhetőségeken:  

  • E-mail: klett@klett.hu
  • Tel: (+36) 1 486 1771
  • Bemutatóterem: 1116 Budapest, XI. ker. Temesvár u. 20. I. em. (H-P: 8.00 -16.00)

 

A Klett Kiadó további német kiadványai megtekinthetők a www.klett.hu oldalon.

 

Köszönjük szépen a tankönyvcsaládot használó kollégák véleményeit!

 

Klett Kiadó