Felhőinformatika az iskolában

A 21. századi rohamos fejlődés a digitális területen a leglátványosabb. A mai felnőtt lakosság nagy része általános iskolás korában találkozhatott először asztali számítógépekkel – az idősebbek még akkor sem –, ma pedig már bölcsődéseket is láthatunk táblagéppel játszani. A szakadék ránézésre óriási, de vajon áthidalhatatlan? Kiadónk legújabb kiadványa, a Digitális kommunikáció a 21. századi iskolában egy olyan gyakorlati útmutató, amely minden pedagógusnak hasznára válik.

 

Mást se hallunk már legalább tizenöt-húsz éve, mint hogy a gyermekek, akiket oktatunk, „digitális bennszülöttek”, míg bezzeg mi, a tanáraik „digitális bevándorlók” vagyunk. Ez utóbbi pedig mintha azt akarná jelenteni, hogy sosem fogjuk utolérni a diákjainkat a digitális képességek terén, még ha igyekszünk, akkor sem – pedig ez nem így van!

 

Új kötetünk szerzői elő fognak vezetni egykét digitális trükköt, amivel megkönnyíthetjük a munkánkat, és még a „digitális bennszülötteknek” is mutathatunk újdonságokat.

 

Kiadványunk témája a titokzatosan hangzó, de voltaképpen egyszerűen megtanulható felhőinformatika, ami megkönnyíti nemcsak a számítógépen létrehozott dokumentumaink megosztását kollégáinkkal, tanítványainkkal és a szülőkkel, de lehetőséget ad arra is, hogy egyszerre többen dolgozzanak egy-egy dokumentumon, ezzel csökkentve a létrehozásához szükséges időt. Végső soron tehát megkönnyíti iskolánk vezetését és tanári munkánkat egyaránt.

 

A könyv tíz fejezetének témáiból néhány érdekességet kiemelve foglalkozunk:

  •  a felhőinformatika fogalmával és alkalmazási lehetőségeivel,
  •  a dokumentumok megosztásával, közös használatával és egyidejű szerkesztésével,
  •  a Prezi prezentációkészítő szoftverével, illetve annak egyidejű, közös használatával,
  •  néhány példán keresztül a felhőinformatika tanórai alkalmazásával,
  •  digitális módszerek alkalmazásával a pedagógusok intézményi önértékelésében,
  •  és még sok minden mással…

A kiadványról még többet olvashat, és meg is rendelheti ERRE A LINKRE KATTINTVA.